Létání miminek je nebezpečné

Není řeč o létání jako o způsobu dopravy, jak by se mohlo zdát. Téma létání miminek je daleko víc šokující, alespoň pro většinu maminek, které už o těchto “zdravotních“ kurzech pro naše nejmenší něco slyšely.

Kurzy létání miminek nejsou bohužel jen dalším fantasmagorickým experimentem svérázných Japonců, jedná se o skutečnou aktivitu lidí zaměřených tímto směrem, kurzy pro nejmenší děti, dostupné u nás, konkrétně v Praze.

Pomáhá létání miminkům?

Natřásání, házení do vzduchu a téměř atletické kreace prováděné instruktory na velmi malých dětech, jsou v kostce náplní těchto kurzů létání miminek, které vyvolaly rozporuplné a pochopitelně převážně negativní reakce všech, kdo o nich něco zaslechli. Zděšené jsou zejména maminky, neschopné pochopit jednání ostatních matek, které se k podobným aktivitám nechají zlákat. O kurzech jsme se mohli doslechnout i z reportáží České televize, instruktoři upozorňují na správné prokrvení a posilování, kterého se dětem dostane, zároveň slibují konec nadýmání, které trápí každé druhé miminko a zoufalé, nezkušené maminky tak mohou lákavé reklamě podlehnout.

Podezření potvrzeno - je to nebezpečné!

Podivnými praktikami cvičení na kurzech pro děti se začala zabývat i policie, v čele s protektorem pro vědu a výzkum z Policejní akademie, Jiřím Strausem. Výsledek jeho šetření byl jednoznačný, z hlediska biomechaniky a na základě pokusů na simulátoru s figurínou kojence došel k závěru, který nejspíš soudného člověka nepřekvapí – cvičení je pro děti naprosto nevhodné a mnohdy i životu nebezpečné.

Pediatři vzkazují - spoléhejte na zdravý rozum!

Podle šetření Strause a dalších odborníků bylo přetížení dětí při těchto aktivitách srovnatelné s přetížením stíhacích pilotů, někdy dokonce i vyšší. Netřeba zdůrazňovat, že ti jsou na rozdíl od dětí k podobným úkonům trénovaní.

Kromě samotných matek jsou v šoku i pediatři. “Pokud by některý z účastníků kurzu své dítě v takové výšce a rychlosti upustil, rádi bychom viděli, s jakou zodpovědností by se k tomu stavěli instruktoři,“ znějí jejich argumenty. Mimo jiné upozorňují také na nebezpečí tzv. “shaken baby syndromu“ způsobeného nadměrnými otřesy a způsobujícího například poškození mozku.

Provozovatelům kurzů trest nehrozí

Konec kauzy “létajících miminek“ je bohužel díky nedokonalosti našich zákonů typický. Policie nedokázala, že by provozovatelé kurzů nějakému dítěti skutečně ublížili, a zúčastněné maminky se nehodlají oficiálně vyjadřovat. Případ tak bude podle všeho odložen a jak už to bývá, dokud se nestane tragédie, která je vzhledem k riskantnímu a nezodpovědnému zacházení s dětmi jen otázkou času, nikdo tuto činnost oficiálně nezakáže.

 

Co si myslíte o kurzech létání miminek. Napadlo by vás se ho zúčastnit?

Létání miminek je nebezpečné patří do témat
  • Je to individuální Dagmar 05.12.2010 08:27:02

    Zdravím, podivuji se, jak se rozčilujete, nejspíš jste tam vůbec nebyly a nikdy to neviděly. Viděla jsem miminko které to absolvovalo a bylo spokojené.A moc ho to bavilo. Celá ta metoda možná může vypadat divoce, ale vznikla tak, že určitému člověku odsoudili lékaři dítě s tím, že bude na věky postižené a nejspíš nebude vůbec ani dlouho žít. Ten člověk se nacítil co to jeho konkrétní miminko (dcera) potřebuje - bylo třeba pracovat s prokrvením - nejen mozku,počítám a také s mobilitou kloubů. Díky těmto cvikům a záležitostem je dcera dnes dospělá a má vlastní děti. Pokud to maminka cítí jinak, tak určitě není vhodné používat tyto techniky -neboť její strach miminku nepomůže ikdyž se bude snažit sebevíc. A naopak, pokud ta maminka cítí, co je třeba a jak (a samozřejmě vnímá to miminko) tak to může opravdu pomoci.
    A to jestli nekdo pustí své miminko - dámy nezlobte se, ale to se může stát i těm co na kurzu nebyli - a vždycky to bude katastrofa. To se přece nedělá - pouštět miminka na zem, co říkáte?

    • Re: Je to individuální Marek 12.04.2011 20:56:48

      už je to starší článek, ale jen bych chtěl podpořit v této diskuzi osamělou Dagmar. Létali jsme s oběma klukama a oba by nejradši létali dodnes, kdyby je táta unes. Jasně, že se jim to ze začátku nelíbilo, to se jim nelíbila ani první mrkev, nočník, školka, plavání, ale ještě v pěti letech rádi děsili známé přesně tím, co vyděsilo všechny neznalé v reportáži. Televize je filtr, kterým to nejdůležitější neproleze. Žádné třesení v létání není, žádné upouštění, proboha, to si o sobě vážně myslíte, že jste jediný správní rodiče a ostatní nemaj kouska rozumu? No nic, jen jsem prošel okolo. Packu, létačku. Marek

  • Je to individuální Dagmar 05.12.2010 08:25:51

    Zdravím, podivuji se, jak se rozčilujete, nejspíš jste tam vůbec nebyly a nikdy to neviděly. Viděla jsem miminko které to absolvovalo a bylo spokojené.A moc ho to bavilo. Celá ta metoda možná může vypadat divoce, ale vznikla tak, že určitému člověku odsoudili lékaři dítě s tím, že bude na věky postižené a nejspíš nebude vůbec ani dlouho žít. Ten člověk se nacítil co to jeho konkrétní miminko (dcera) potřebuje - bylo třeba pracovat s prokrvením - nejen mozku,počítám a také s mobilitou kloubů. Díky těmto cvikům a záležitostem je dcera dnes dospělá a má vlastní děti. Pokud to maminka cítí jinak, tak určitě není vhodné používat tyto techniky -neboť její strach miminku nepomůže ikdyž se bude snažit sebevíc. A naopak, pokud ta maminka cítí, co je třeba a jak (a samozřejmě vnímá to miminko) tak to může opravdu pomoci.
    A to jestli nekdo pustí své miminko - dámy nezlobte se, ale to se může stát i těm co na kurzu nebyli - a vždycky to bude katastrofa. To se přece nedělá - pouštět miminka na zem, co říkáte?

    • Re: Je to individuální josef 04.01.2011 14:51:59

      myslim ,ze se nerozcilujou jen maminky.vzal bych vas za koncetiny a roztocil stejnym zpusobem.proc tomu diteti nedate kys.lahev a nejdete se s nim potapet??nebo ho posadte do formule a nebo vite co,cesta do vesmiru by byla taky fajn.vubec netusite,jake sily a tlaky pusobi treba na mozek toho ditete.az mu praskne cevka a umre,bude sice pozde,ale snad vam to uz dojde.individualne

    • Re: Je to individuální Žaneta 07.12.2010 07:02:16

      no já myslim, že se tady zas tak maminky nerozčilujou, jen nechápou jak může někdo riskovat zdraví dítěte. přečtěte si co jste napsala: Ten člověk se nacítil co to jeho konkrétní miminko (dcera) potřebuje - bylo třeba pracovat s prokrvením - nejen mozku,počítám a také s mobilitou kloubů.
      Ale uvědomte si , že zdravým dětem se mozek prokrvuje normálně a jestli že se jim začne prokrvovat více, tak tam taky hrozí nebezpečí, nemyslíte? a to jestli Vám upadne miminko na kurzu létání, kde s nim hazardujete nebo v normálním životě je velký rozdíl. nebo vy s Vaším dítětem "létáte" i v normálním životě? a jste vůbec matkou?víte co je to strach o dítě?a kolikrát se Vám stalo, že jste pustila svoje dítě na zem?

  • a co Vojtova metoda? zuzi 07.12.2010 12:12:19

    Při vojtovce děti vřeští jako když je na nože berou a nezvyknou si na to a líbit se jim to nezačne nikdy. Přesto se to s nimi cvičí a mnohým to pomáhá. Při létání děti většinou křičí jen než si zvyknou, pak se jim to líbí. Podívejte se na malá batolata, obvkle milují viset hlavou dolů, dělat kotrmelce, pořád chtějí dělat letadlo...
    Drobná poznámka - policie možná nenašla nikoho, komu by létání vážně ublížilo proto, že takové děti nejsou. Slyšela jsem sice o vykloubených ručičkách a podobně, ale to se přece může stát i bez létání. Jsem přesvědčená, že jsou děti a rodiče, pro které je létání v pohodě.

    • Re: a co Vojtova metoda? Králová 29.12.2010 00:35:26

      Právě v tv opakovali reportáž o létání miminek.Když jsem viděla pořad poprvé,udělalo se mi zle.Ale šokovaná jsem byla během roku,sleduju pravidelně seriál o druhé světové válce na tv prima.Jedna část popisovala pokusy na dětech v kon.táborech.Tam doktor prováděl s evidentně postiženým dítětem to samé!Bylo to otřesné.A že to přišlo z Ruska se už vůbec nedivím.Kr

    • Re: a co Vojtova metoda? Daniela T. 10.12.2010 17:04:06

      Tohle snad nikdo soudny nemuze srovnavat s Vojtovou metodou... A kdyz uz by to nekdo chtel,tak at se pekne pidi po vzniku Vojtovky. Srovnavat to muze jen naprosty i****!!!
      Vojtovu metodu necvici rodice se zdravymi detmi,ale kvuli urcitym problemum, co maji...
      Ono se nemusi letani na miminkach projevit nicim ted,ale do budoucna se jiste neco najde... Kdyby bylo od prirody dano,aby prtata litala,rodila by se "s kridelkama" :oD
      Tady se presne ukazuje,co je mezi nami porad za spoustu "hloupych" lidi bez selskeho rozumu... jak bylo podotknuto uz vyse...

      • Re: Re: a co Vojtova metoda? Daniela 12.12.2010 10:45:59

        souhlasím Vojtovka sice není moc příjemná ale je to proto že to mimino má určitý zdravotní problém...Nechápu prostě mi to hlava nebere jak můžete srovnávat lítání s léčbou...To je holý nesmysl to chcete zpochybnit lékařské vědění ze šarlatánství....A sme u toho zase zdravej selskej rozum některým maminkám chybí...Jedna věc je léčit a druhá ubližovat...

      • Re: Re: a co Vojtova metoda? Lenka 11.12.2010 15:13:03

        Souhlas!!!!!

  • létání lucka 25.11.2010 11:37:19

    Já bych v životě na nic takovýho nešla, už v reportáži bylo vidět, jak u toho ty děti brečí, tak je jasný, že se jim to nelíbí, spíš bych zaklepala s tou mámou,aby si uvědomila, jak se k dítěti chová.

    • Re: létání Žaneta 07.12.2010 07:07:03

      meli by si hlavně uvědomit, že to nebude smích, ale pláč.maminkám, tatínkům a instruktorům bych asi udělala to, že bych je přivátala na jedno rameno větrné elektrárny a točila bych s nima, at se jim taky prokrví mozek, at pochopí jak se ten malej brouček asi cítí.a schválně jestli by jim bylo do smíchu.

      • Re: Re: létání Lea 10.12.2010 00:21:22

        Je to opravdu hrůza!!!I přesto,že jsem v tv tu reportáž neviděla,si dovedu živě představit,jak to vypadalo a sem ráda,že sem to neviděla!!Když se tomu dítě zasměje jednou ještě neznamená,že to bude chtít opakovat pořád!!Tím se akorát vyvíjí u dětí strach a fóbie!!!Proboha lidi!!!uvědomte si,že kojenec se směje všemu,protože nedokáže rozeznávat situace a pocity!!!a když začne brečet,tak už z paniky a hrůzy!!!Jak tohle můžete těm jak tvrdíte "vašim dětem-životům"vůbec dělat???!!!Je mi zle jen z tý představy a všechny ty "rádoby instruktory"a rodiče co tomu naivně věří,bych přivázala na vrtuli větrné el.jak už tady bylo řečeno a nechala bych je tam točit..jen bych krapet přidala rychlost!!!!

    • Re: létání Dominika 25.11.2010 14:29:33

      Naprostý souhlas! Ani kdyby se u toho ty děti smály, bych tam nešla. Stejně by to byl smích zoufalství...
      Nechápu některý matky, který se nechaj takhle b**ě zmanipulovat a ještě si myslej, jak jsou úžasný a děsně free...

  • NE! Ivana 09.12.2010 08:58:25

    V ŽIVOTĚ BYCH NA takový NESMYSLNÝ KURZ NEŠLA,MÁM ZDRAVÝ SELSKÝ ROZUM.je to přesně jen tahání peněz z důveřivých lidí,na dětech se nejvíce vydělá,rodiče chtějí být dokonalí a dát jim nejlepší péči,ale všechno má své hranice,neohrožujte zdraví toho,kdo se nemůže sám bránit.nechme miminka v NADÝCHANÉ PEŘINCE NEBO VE VODĚ,PŘIROZENÉM BEZPEČNÉM PROSTŘEDÍ

  • létání Šárka 08.12.2010 20:00:12

    Sledovala jsem pořad i v televizi,máme chlapečka a já zastávám názor vše co je přirozené je dobré a tohle to určitě není,mě to opravdu šokovalo,myslím že ani mě by se to nélíbilo.Maminky které chodí do kurzu,nechápu jde přece o zdraví Vašich dětí,nebo Vám by se líbilo kdyby s Vámi takhle někdo házel,aniž by jste mohly říci,že se Vám to líbi!!!!!!!!!!!!!!

  • létání miminek Katka 05.12.2010 19:52:54

    Ty matky a hlavně instruktory bych nejprve propleskla a pak jim dělala totéž.
    Ten kdo má své dítě skoro vymodlené ,by ani ve snu na minutu nepřemýšlel nad tím zda tam jít či ne.A to i kdyby miminko mělo prdíky nevím jaké.Je spousta jiných metod,jak jim ulevit.
    A otcové těch dětí...? Mají snad ještě méně rozumu než ty matky ? Kde jsou,aby řekli svůj názor ?

    • Re: létání miminek Lenka 06.12.2010 11:11:45

      Tohle není cvičení miminek, ale týrání miminek, viděla jsem tuhle asi hodinový rozhovor na toto téma, a bylo to opravdu strašné......nechápu ty "maminky" a "tatínky", boť jsem toho názoru, že čerstvě narozené miminko má být v klidu a né s ním házet nad hlavou jak akrobati v cirkusu......doufám, že se tohle zakáže!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Re: Re: létání miminek Lenka 06.12.2010 11:15:17

        Ono si to miminko hlavně samo neřekne, jestli se mu to líbí, co říkáte? Musí být po tom kurzu tak unavené, že usne, nebo pláče, protože ho musí bolet tak hlava!!!!!!!!!!!!!

  • Kurzylétání to nemůžete snad ani myslet vážně Daniela 05.12.2010 13:10:21

    Tyto kurzy sou naprostá hloupost...Neřeknu blbnout s dítětem trošku ho po vyhodit zatočit se sním ,ale tohle to je opravdu trochu moc...Tomu miminku to muže způsobit zkraty v hlavičce nebo ten malej mozeček naráží do lebky..Opravdu je smutné jak si někdo může myslet, že to tomu děťátku může dělat dobře.Možná že teď to jako nic neudělá a vše bude na oko v pořádku,ale v dospívání nebo v dospělosti se můžou projevit značné problémy...maminky POUŽÍVEJTE ZDRAVEJ SELSKEJ ROZUM....

  • Liba 03.12.2010 00:59:42

    nejhorší na tom snad je, že ony si myslí, že je to opravdu zdraví prospěšné a neškodlivé :-O --- také nechápu a rozhodně nesouhlasím, mělo by se to zakázat :-(

  • Emma 26.11.2010 09:50:56

    Viděla jsem reportáž tajně natočenou na mobil a nemohla jsem to ani vidět do konce. Je to normální týrání dětí, nechápu že nejsou za mřížema nejen provozovatelé ale i ty matky. Takhle kroutit a mávat s měsíčním dítětem? Samozřejmě že u toho řvou! To je jim líto že mají zdravý děti? To je pořád keců že se dneska dítěti nesmí dát ani pohlavek a na druhý straně tohle??? Kde to proboha žijem?

    • Re: Monika 02.12.2010 15:47:12

      Přesně tak! Nechápu, jak může nějaká matka manipulovat s dítětem tak, že ho to evidentně bolí, nelíbí se mu to, bojí se toho. To je absolutně proti přírodě. Dobrá matka se takovým situacím aspoň snaží vyhnout, labilní matka je schopná dítěti ublížit, protože ten pláč nesnese. Ale proboha, jak to, že se v tom nějaká matka vyžívá???? Tohle je naprosto jasné týrání!!!

  • Veronika 02.12.2010 10:50:57

    To by mě teda nenapadlo. Vědomě ubližovat sému dítěti a ještě za to platit nějakým provozovatelům nesmyslného kurzu. Hanba matkám které tam svoje dítě tahají...Možná za to nemůžou,protože nemají dostatečné IQ a vyhodnotily tuto věc správným způsobem. Nejspíš s nimi jejich rodiče v detství dělali stejné pitomosti.

    • Re: Veronika 02.12.2010 10:52:56

      místo ,,a´´ avyhodnotily má být ,,aby´´

  • Renča 29.11.2010 14:07:06

    nikdo normální nevystaví své miminko vědomě takovému nebezpečí, potrestala bych i ty matky které tam jdou!!! když jsem viděla reportáž v TV tak jsem byla v šoku a to doslova :( vždy někdo příjde s nápadem jak být vyjímečný a nejlépe na tom ještě vydělat a vždy se najde někdo kdo se prostě chytí ale tohle je fakt moc. vzkaz pro matky co do kurzů chodí : Holky vzpamatujte se!! jde přeci o vaše děti!!!

Přidat příspěvek k tématu ???

* Povinné pole

Adresář

Diskuze na téma Péče o dítě

  • Eva 06.12.2016 22:12 školka

    Dobrý den, zatím s dráčkem zkušenost nemám ale plánuji sem přihlásit po Vánocích mýho prcka a vím…

  • Jirka Hloušek 05.12.2016 15:12 Hlídání dětí

    Dobrý den, ano služba je zadarmo. Však se podívejte na www.babysitting.today

  • Libuše 30.11.2016 19:11 Hlídání dětí

    A ta služba je zadarmo?

  • Simi 28.11.2016 18:11 školka

    Trojskálabuť jsou i jesle a doporučuji nikdy jsem nebyla spokojenější.

  • linda 28.11.2016 18:11 školka

    Moje děti zas chodí do školky trojskalabut a taky jsem spokojená, velmi pěkně a kvalitně vybavená…

Píšeme jinde


Zdravě.cz na Facebooku